Header Ads

Info Menarik Hari Ini..

loading...

'Tak perlu nak mengomel mahal, kalau rasa mahal carilah yang lain' - Instafamous tampil beri penjelasan

loading...

Susulan kes seorang gadis Instafamous didakwa menganiaya peniaga online (IGShop) yang menggunakan perkhidmatannya, gadis berkenaan tampil memberikan penjelasan. 

Gadis yang menggunakan nama Syasya Rushdiena melalui instastorynya menjelaskan, harga yang ditetapkannya itu adalah berpatutan berbanding golongan instafamous lain yang mengenakan caj review yang lebih mahal. 

"Ha okey, nak sangat aku bagi penjelasan. First of all, beg tu dengan conv tu tak ada kena mengena langsung. Harga cekik darah? Ada je buat lebih dari aku. 

"Senang macam ni la, kalau rasa tak nak buat dengan orang ni, buatlah dengan orang lain. Ada sebab kenapa dia charge lebih, charge kurang. Tak perlu nak mengomel mahal la, murah la, apa la. Kalau tak nak takpe, lain orang lain rezeki. 

"Kalau rasa mahal, it's okay, carilah yang lain. Yang review bukannya ada seorang dua. Siap dah tulis kat gambar 'Limit Time'. Takkan tak nampak sebelum transfer duit? Bila lepas review, tiba-tiba nak sound. Eh??? 

"Beg tu pulak aku dah review OOTD. Then delete sebab review aku bukan stay selamanya kat feed. So tinggallah post yang duduk dekat kerusi itu. Takkanlah aku ini sewel sangat nak post review macam tu sekali? 


"Kenapa tutup komen? Kau jadi aku, kau akan buat benda sama. Tahu apa maksud menyemak? Ha itulah. Kita post gambar tapi tiba-tiba datang orang tak diundang nak komen -vibe bagai. Tak suka, tak payah stalk. Tak payah komen. Okey?

"Senang macam ni sajalah ye. Kalau kau tak ada kena mengena, jangan masuk campur. Kau pula cakap jenis lepas tak tahu info tu betul ke tak. Kau tak ada kat situasi itu, so kau diam-diam sudah. 

"Followers and Likers beli? Haha! Zaman bila beb? Aku ni takdalah batak sangat sampai nak beli bagai. 

"Fitnah satu hal, pastu nak hina bagai. Alhamdulillah, tahniah ya. Apa-apa jumpa dekat sana sajalah nanti," tulisnya. 


Terdahulu, peniaga online, Nurul Tixana mendakwa gadis terbabit telah menganiayanya dengan mengenakan harga yang mahal, tetapi review produk yang disiarkan di instastory hanya selama empat jam. 

Nurul yang kesal dengan tindakan instafamous berkenaan kemudian meluahkan rasa kekesalannya di Twitter dan thread berkenaan telah dikicau semula lebih 7,548 kali dan menerima pelbagai reaksi netizen.

Kredit TR

Random Posts

3/randomposts
Powered by Blogger.