Header Ads

Info Menarik Hari Ini..

loading...

Kerana Memalukan Bapanya, Anak 5 Tahun Ditinggalkan Dalam Hutan Hingga Hilang

loading...

Mendidik anak tidak sewajarnya menggunakan kekerasan, tetapi golongan ibu bapa seringkali memilih cara tersebut untuk mendidikan anak mereka.

Terjadi satu kejadian di Filipina, seorang kanak-kanak malang dilakukan oleh bapak kandungnya sendiri tak boleh diterima akal.

Maria Fe berusia 5 tahun di laporkan hilang selepas bapanya mendenda anak kecil itu dengan meningalkannya di dalam hutan secara bersendiri, lapor Next Shark.

Maria hilang pada hari Rabu minggu lalu kerana dihukum disebabkan telah ‘memalukannya’ didepan kawan-kawan lelati itu, kata bapanya Felipe Eranzo Didalam kenyataan polis.

Tidak setakt di hukum, bapanya turut memukul belakang leher anak kecil nya sehingga tidak sedarkan diri.

Bapanya tampa perasaan bersalah memberitahu, anaknya pengsan selepas di pukulnya, kemudian dia meninggalkan anak perempuan dia yang pengsan itu di dalam hutan.

Atas alas untuk memberi ‘pengajaran’ anak kecil itu di tingalkan di dalam hutan.

Bagaimanapun sekembalinya lelaki itu ke hutan, dia mendapati anaknya itu telah tiada di lokasi yang ditinggalkan.

Eranzo kini telah ditahan pihak berkuasa dan bakal berdepan dakwaaan penderaan kanak-kanak atas tindakan tidak bertanggungjawab yang dilakukan.

Sehingga kini, usaha mencari Maria dilaporkan masih giat dilakukan oleh pihak polis dan turut dibantu oleh penduduk kampong.

Berita kehilangan Maria turut mengundang kecaman daripada netizen tempatan yang tidak henti-henti marah dan kecewa dengan sikap si bapa yang lebih mementingkan air muka sendiri berbanding soal nyawa darah daging sendiri.

Sumber: MYNEWSHUB, Editor: Atila Atasha
Kredit MediaOnline

Random Posts

3/randomposts
Powered by Blogger.